Onko kesämökkirantasi vesilintukannat pienentyneet, kulkeeko rannoilla vikkeläliikkeinen minkki tai supikoira?

26.05.2023 09:53
Mökkiläiset vieraspetopyyntiin-hankkeessa haetaan Pohjois-Karjalasta kahta kesämökkiläisaluetta, joilla runsastuneet vieraspedot kuten minkki tai supikoira vaikuttavat vesi- ja kanalintukantojen elinvoimaisuuteen.

Maa- ja metsätalousministeriön rahoittamassa Mökkiläiset vieraspetopyyntiin-hankkeen tavoitteena on poistaa valituilta kahdelta hankealueelta haitalliset vieraspedot, pienentää tai hävittää minkki- ja supikoirakantoja ja turvata kotoperäisten taantuvien vesilintujen, sekä muiden pienten riistalajien, matelijoiden ja hyönteisten lisääntyminen ja elinvoimaisuus. Hanketta toteuttaa Pohjois-Karjalassa Suomen Metsästäjäliiton Pohjois-Karjalan piiri ry, joka toimittaa valituille alueille pyyntiloukut, tekee tarvittaessa käytännön pyyntitoimet sekä raportoinnin.

Kiinnostuitko, ilmoittaudu mukaan! Ota yhteyttä hankevastaava Antero Pasaseen, puh. 0405665534, kariantero.pasanenatgmail.com

Lisätietoja hankkeesta: https://metsastajaliitto.fi/metsastajaliitto/vahva-vaikuttaja/hankkeet/pienpeto