Metsästäjäliiton Pohjois-Karjalan Piirin ansiomerkin säännöt

Piirihallitus on hankkinut piirille oman ansiomerkin. Ansiomerkki on Karhu. Merkkiä on valmistettu pronssisena, hopeisena ja kultaisena. Merkin hinnaksi piirihallitus päätti 15€. Säännöiksi hyväksyttiin alla olevat säännöt.

PIIRIN ANSIOMERKIN SÄÄNNÖT

1. Piirin ansiomerkki on pronssinen, hopeinen tai kultainen Karhu – rintamerkki.

2. Piirin pronssisen ansiomerkin voi myöntää piirin jäsenseura jäsenilleen ja yhteistyökumppaneilleen oman harkinnan mukaan. Seuran myöntämistä ansiomerkeistä on tehtävä ilmoitus piirille, joka pitää niistä kirjaa.

3. Piirin hopeisen ja kultaisen ansiomerkin myöntää piirin työvaliokunta seuran esityksestä henkilölle joka on ansiokkaasti toiminut piirin tai metsästysseuran hyväksi. Myönnetyistä ansiomerkeistä pidetään kirjaa.

4. Piirin kultaisen ansiomerkin myöntää piirihallitus työvaliokunnan esityksestä henkilölle, joka on merkittävästi edistänyt metsästysseuratoimintaa piirin tai Suomen Metsästäjäliiton tasolla. Myönnetyistä ansiomerkeistä pidetään kirjaa.

5. Piirin ansiomerkkiin kuuluu kunniakirja.

6. Näitä sääntöjä tarkistetaan tarvittaessa piirihallituksen kokouksissa.