Koululaistapahtuma 23.9.2020

07.10.2020 09:02
Ruokailu nuotion äärellä
Metsästäjäliiton Pohjois-Karjalan piiri järjesti koululaistapahtumat Iiksenvaaran Erämiesten majalla. Syksyinen päivä oli kaunis ja aurinkoinen, sopivan lämmin, jotta kenellekkään ei tullut kylmä.

Toisena päivänä Niittylahden koulun 4 lk. 25 oppilasta pääsi osallistumaan erilaiseen koulupäivään.

Päivän ensimmäisenä ohjelmassa oli Keijo Kurvisen koiranpennut Tiki ja Iki. Kumpikin on noin 4 kk vanhoja, Tiki jämptin pentu ja Iki karhukoiranpentu. Oppilaat ja koirat nauttivat toistensa seurasta. Iltapäivällä myös Suomen pystykorva Missi liittyi seuraan.

Seuraavaksi jaettiin ryhmä kahtia, toiset pääsivät ampumaan Ekoaims aseilla, jota Elina Mäkelä Metsästäjäliitosta veti. Tulokset olivat todella hienoja. Toinen ryhmä tutustui erilaisiin pienpetopyyntivälineisiin, jossa opeteltiin niiden virittämistä ja laukaisemista, joka oli oppilaista mukavaa. Myös opeteltiin rakentamaan minkkiloukkuja, ja valmiit 4 loukkua lähti uusiin koteihin pyytämään haitallisia pienpetoja pois.

Ruokailu tapahtui nuotion äärellä, jossa koululta oli omat eväät ja Piiri tarjosi osallistujille makkarat ja pillimehut.

Päivä oli onnistunut, vain positiivista palautetta saatu. Muistoksi oppilaat ja opettajat saivat Metsästäjäliiton tuubit metsokuviolla ja Piirin omalla logolla varustetultuna.

Kiitos talkoolaisille; Jussi Pirinen, Antero Pasanen, Jouko Varis ja Elina Mäkelä.

Kuvat ja teksti Sirpa Niiranen, toiminnanjohtaja