Hukka-Lehdon Erä ry 60 vuotta

20.12.2021 08:51
Hukka-Lehdon Erä ry juhli 6.11.2021 Kolmenkylänpirtillä, 60-vuotisjuhlavuottaan. Juhla järjestettiin samassa talossa, samana päivänä kuin seuran perustamiskokous oli pidetty tasan 60 vuotta sitten.

Seuran puheenjohtaja Pentti J. Nevalainen toivotti juhlavieraat tervetulleiksi juhlaan. Juhlapuhujina kuultiin Suomen Riistakeskuksen edustajana Paavo Tanskanen, Suomen Metsästäjäliiton Pohjois-Karjalan piirin edustajana Raimo Hirvonen, Polvijärven Riistanhoitoyhdistyksen edustajana pj. Veijo Hiltunen.

Juhlapuhujat kertoivat muun muassa riistan- ja luonnonhoidon tärkeydestä osana metsästysseurojen toimintaa, luonnonvaraisten ja kotoperäisten lajien säilyttämisestä, riista laskentojen ja tutkimusten tärkeydestä, kannan hoidollisesta metsästyksestä, sekä suurpetojen vaikutuksesta metsästykseen ja riistakantoihin, kiitellen metsästysseurojen vuosikymmeniä tekemää työtä näiden asioiden parissa. Sihteeri Pirkko Nevalainen kertoi juhlavieraille seuran historiikin ja painotti maanvuokraajien myötämielistä suhtautumista metsästysseura toiminnalle, seuran jäsenten osallistumista talkoilla seuratoimintaan ja riistan- ja luonnonhoitoon, sekä yhteistyötä maanvuokraajien, naapuriseurojen ja riistanhoitoyhdistyksen kanssa.

Seuran jäsenille jaettiin runsain mitoin huomionosoituksia Metsäkeskuksen, Suomen Metsästäjäliiton, Polvijärven Riistanhoitoyhdistyksen ja Kennelliiton Pohjois-Karjalan piirin toimesta. Palkituissa olivat muun muassa kaksi perustajajäsentä Esko Riikonen ja Oiva Hirvonen. Valitettavasti kaikki palkitut eivät voineet osallistua juhlaan, mutta huomionosoitukset toimitetaan heille myöhemmin.

Maanvuokraajien kesken arvottiin perinteiden mukaisesti hirvenlihaa.

Hirvipaisti lisukkeineen ja täytekakku kahveineen maistuivat juhlavieraille. Perinteisistä juhlatansseista vastasi Laulu- ja Soitinyhtyen Karjalan Prihat.

Suuret kiitokset kaikille nyt juhlassa mukana olleille ja kaikille, jotka ovat mahdollistaneet seuramme toiminnan ja tämän hienon, antoisan harrastuksen jatkumisen näiden 60 vuoden aikana ja kiitos heille, jotka mahdollistavat sen myös tulevaisuudessa.

Maanvuokraajien kesken arvottiin perinteiden mukaisesti hirvenlihaa.

Kirjoittaja Hukka-Lehdon Erän sihteeri Pirkko Nevalainen.
Kuvat Pirkko Nevalainen

Perinteisesti hirvipeijaisissa on tanssittu. Juhlaväkeä tanssitti Laulu- ja Soitinyhtye Karjalan Prihat.