Nuoret

Nuoriso

Suomen Metsästäjäliiton Pohjois-Karjalan piiri kouluttaa ja kannustaa nuoria metsästyksen ja riistanhoidon pariin. Toimintaan kuuluvat erä- ja luontokerhot, Metso-leirit sekä muut nuorille suunnatut leirit.
Toiminnan painopiste on runsaassa omassa tekemisessä ja monipuolisessa erällisten asioiden oppimisessa.
Lisätiedot ja toivomukset pyydetään osoittamaan toiminnanjohtajalle. Nuorille suunnattu koulutus löytyy piirin koulutuskalenterista.

Piirin alueella järjestettävät Metso leirit

Piirin alueella järjestettävät Metso-leirit 2019 (leirit lisätään seurojen ilmoitusten perusteella).

Iiksenvaaran Riistamiehet ry

Järjestämme Joensuussa MiniMetsoleirin 31.08. Iiksenvaaralla. Max osallistujamäärä 15 nuorta. Leirin os. Tetrisuontie 5 80230 JNS.

Antero Pasanen(0405665534)/kariantero.pasanen@gmail.com

Iiksenvaaran Riistamiehet ry.

Koivurinteen Erä ry

järjestää yhdessä Pielisen Aktiivikoirat ry:n kanssa Nuorten leirin.  Ohessa lyhyt ohjelmakuvaus leiristä.

Lasten ja nuorten Metso-leiri 12.-14.7.2019 teemalla ”Tunnista ja toimi!”

Koivurinteen Erä ry ja Pielisen Aktiivikoirat ry järjestävät Eräkartanolla lasten ja nuorten leirin, joka on tarkoitettu 10–14-vuotiaille tytöille ja pojille. Leirillä mm. tutustutaan osaan Palviaisen tilan kotieläimistä sekä niiden lajityypilliseen elämään, suunnistetaan maamerkkien avulla, valmistetaan perhoshotelli ja ammutaan ilmakiväärillä, tutustutaan riistapeltoon ja -ruokintaan sekä sään salliessa uidaan ja kokeillaan SUP-lautaa. Iltaa vietetään yhdessä iltanuotiolla pelien ja leikkien sekä riistaruoan valmistamisen merkeissä. Leiriohjelmaan kuuluvat myös eri rotuiset koirat ja niiden kanssa puuhastelu. Halukkailla mahdollisuus kalastaa kalaisalla Viekijärvellä. Leirin osallistumismaksu 90 €/henkilö, sisältää ohjelman mukaisen toiminnan, ruokailut ja majoituksen. Lisätietoja ja ilmoittautumiset: Jaana Jääskeläinen e-mail. jaana_jaaskelainen@hotmail.com tai puh. 040 829 1153

Terveisin Merja Katajasalo

Koivurinteen Erä ry/sihteeri

Leirien  tapahtumakuvia

Jousi amuntaa

Ammuntaa kiväärillä

Onintaa perholla

Päivän saaliista se "isoin"

Ruuan esivalmistus käynnissä

Viimeisen Metso leiripäivän tunnelmia

Tehtiin keinulautaloukku

Kuunneltiin kiinnostuneina viimeisiä vinkkejä tutkintoon.

Tässä vaiheessa jännitti kyllä kovasti. Kaikkiaan 13 sai kortin ja 7 jäi vielä lukemaan lisää.  Poikien olisi kyllä kannattanut kuunnella mitä Mika Susi teille kertoi. Tytöt oli aistit valppaana.