Piirinmestaruuskilpailut

POHJOIS-KARJALAN PIIRIN SÄÄNNÖT
tarkistettu  19.9.2016

Pohjois-Karjalan piiri

Lajit:            Hirvenhiihto, Hirvenhiihtoviesti,  Ilma-aseammunnat, Metsästysammunnat, Hirvenjuoksu ja Hirvenjuoksuviesti.

Säännöt:      Suomen Metsästysampumasäännöt.

Sarjat:          Suomen Metsästysampumasääntöjen mukaiset PM – kilpailuissa ja yhteiskatsastuksissa. Muissa piirin sisäisissä kilpailussa voidaan sarjajako laatia kilpailukohtaisesti tai käyttää tasoituksia.

Kilpailujen tuomarineuvosto:

Tuomarineuvostoon  ( 3 henkeä ) nimetään katsastuskilpailuissa, ja se muodostetaan

joukkueenjohtajajista, piirihallituksen tai kilpailutoimikunnan jäsenistä ja kilpailun johtajasta sekä yhdestä kilpailijasta.

Joukkuetulos:

Seurojen välisissä kilpailuissa joukkuetulokseen lasketaan kolme (3) parasta tulosta sarjasta riippumatta.

Osallistuminen viesteihin PM-kilpailuissa:

PM-viestikilpailu järjestetään ja palkinnot jaetaan mikäli yhteenkin sarjaan löytyy yksi  sääntöjen mukainen  joukkue ja sen lisäksi yhteensä vähintään kaksi epävirallista (seka)joukkuetta, jotka kilpailevat ns harjoitusmielessä (palkintoja niille ei jaeta).

Kilpailuun voivat osallistua metsästysseurojen sekajoukkueet, jotka on muodostettu kylittäin tai kunnittain.

M                                       2 joukkuetta

M50 -                                2 joukkuetta

N                                         2 joukkuetta

Sekajoukkue                       2 joukkuetta/ kylä tai kunta

Viestit ovat miehet 3 ja naiset 3 osuutta.

Palkinnot:

Kilpailujen palkintona PM-kilpailuissa mestaruuskilpailuja varten teetettyä  mestaruusmitalia, joita saa PALKINTONURKASTA. Palkinnot jaetaan kolmelle parhaalle. Mikäli kilpailun järjestäjä halua voidaan PM-kilpailussa jakaa kunniapalkinto sarjan voittajalle.  Muissa kilpailuissa jaetaan järjestäjän parhaaksi katsomat tavalla.

Mitali:

Mitaliin tulostetaan tarra esim.:

Hirvenhiihto 2009

M 20

Kontiolahti

Maksut:

Osallistumismaksu on        15 euroa/kilpailija/laji.

Nuoret                                6€/ laji

Viestit ja joukkuekilpailut 20  "        /- joukkue

Jälki-ilmoittautumisen lisämaksu on 4 euroa hirvenhiihtoa ja -juoksua koskien. Jälki-ilmoittautuneeksi katsotaan kilpailija, joka ei ole ilmoittautunut maanantai-iltaan mennessä..

Tulokset:     Kilpailujenjärjestäjä toimittaa kilpailutulokset sähköisessä muodossa joukkueenjohtajille ja medialle välittömästi kilpailujen jälkeen.

Loppukilpailut:

Loppukilpailuun valitaan vähintään kolme tai 15% sarjan kilpailijoista.

Kilpailuajankohta:

Kilpailut alkavat klo 10.00 ellei toisin ilmoiteta.

Ilmoittautuminen:

Kilpailuihin ilmoittaudutaan ennen kilpailuja viimeistään maanantai-iltana. Ilmoittautumiset suoritetaan piirin kilpailukalenterissa mainitulle kilpailun järjestäjän yhteyshenkilölle/-henkilöille (sähköposti, puhelin, tekstiviesti, kirje). Kilpailujen järjestäjä laatii eräluettelot laittaa ne näkyville kilpailu paikalle. Eräluettelon on oltava valmis lauantaihin puoleen päivään mennessä, jolloin halukkaat voivat tiedustelle sitä kilpailujen järjestäjien yhteyshenkilöltä. Jälki-ilmoittautuminen kilpailupaikalla kilpailujen alkuun mennessä.

Muutokset:

Näihin sääntöihin tehdään muutoksia kilpailukauden päätöstilaisuuden perusteella.

Tästä pdf-liitteeseen