Toimintaa naisille

METSÄSTÄJÄLIITON POHJOIS-KARJALAN PIIRI RY JÄRJESTÄÄ TOIMINTAA JA TOIMINTOJA METSÄSTÄVILLE NAISILLE.

Piirin tavoitteena on tarjota metsästyksestä ja eränkäynnistä kiinnostuneille naisille erilaisia ja monipuolisia mahdollisuuksia tutustua metsästysharrastukseen. Toiminnassa korostuu eettisen ja hyvän metsästystavan ja –kulttuurin arvostuksen lisääminen erityisesti koulutuksen avulla. Toimintaan ovat tervetulleita osallistumaan kaikki kiinnostuneet naiset ja tytöt, myös vasta harrastuksen aloittamista suunnittelevat.

Pohjois-Karjalassa on n. 1150 metsästystutkinnon suorittanutta naista. Facebookissa toimiva Pohjois-Karjalan metsästävät naiset –ryhmä toimii keskustelu – ja tiedotuskanavana asiasta kiinnostuneille. Lisäksi kesän 2014 alussa perustettu Pohjois-Karjalan Jahtinaiset ry järjestää erilaisia toimintoja jäsenilleen sekä yleensä metsästäville naisille. Lisätietoja Jahtinaiset ry:n toiminnasta www.jahtinaiset.fi  –sivuilta sekä Pohjois-Karjalan Jahtinaiset ry:n fb-sivulta:  https://www.facebook.com/jahtinaiset/.

Piiri on järjestänyt yhteistyössä P-K Jahtinaiset ry:n kanssa mm. metsästysammunnan ABC- koulutuksia ja naisten haulikkoklinikan, joissa on voinut kokeilla ja tutustua metsästysaseammuntaan naisporukassa. Lisäksi on järjestetty mm. pienpetoloukkujen valmistus- ja koulutustilaisuuksia. Piiri osallistuu aktiivisesti myös P-K Jahtinaiset ry:n vuosittain tytöille suunnatun erä- ja luontoleiri ”Koppeloleirin” toteuttamiseen. Ajankohtaisista asioista tiedotetaan tarpeen mukaan.

Toivotamme kaikki metsästyksestä kiinnostuneet naiset ja tytöt mukaan toimintaan.

Lisätietoja:
Jaana Puhakka, puhakkajathotmail.com